پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

تعمیر تلویزیون شهاب به صورت تخصصی

مقایسه ویژگی های تلویزیون هایسنس با برندهای پیشرو

۲۲ بازديد
 
در مقاله قبلی درباره اینکه محصولات الجی در کدام کشورها تولید می شوند صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به مقایسه ویژگی های تلویزیون هایسنس با سایر برندها بپردازیم. یکی از مسائل مهمی که مشتریان هنگام خرید تلویزیون دارند بررسی و مقایسه تلویزیون ها از نظر قیمت است. به همین دلیل برندهای سازنده تلویزیون مدام در حال رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند در کنار امکانات و فناوری های روز قیمت های کمتری نسبت به سایر رقبا ارائه دهند.


البته استفاده از برخی فناوری ها به دلیل فناوری های گران قیمت باعث افزایش قیمت تلویزیون می شود. به عنوان مثال، تلویزیون هایی که به جای فناوری Edge از فناوری Direct برای نور پس زمینه خود استفاده می کنند، قطعا هزینه بیشتری را برای تولید تلویزیون خود مصرف می کنند. به همین دلیل برخی برندها مانند تلویزیون ال جی از جدیدترین فناوری ها مانند Premium IPS برای افزایش زاویه دید استفاده می کنند و مجبورند قیمت تلویزیون خود را بالاتر از سایر برندها قرار دهند. در این میان برخی از شرکت های تولیدی که جزو شرکت های نوظهور و نوظهور در عرصه تولید تلویزیون هستند، برای جذب مشتریان خود با حذف برخی امکانات غیر ضروری و همچنین سود کمتر، به رقابت با برندهایی مانند سامسونگ، ال جی و تلویزیون می پردازند. . .. هستند. یکی از شرکت های معروف اما باکیفیت برند هایسنس است که امروزه شاهد تولید تلویزیون های باکیفیت از این برند هستیم. قیمت تلویزیون هایسنس برای جذب مشتری بسیار کمتر از برندهای دیگر است اما از نظر کیفیت چیزی از برندهای دیگر کم ندارد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه و بررسی ویژگی های تلویزیون هایسنس نسبت به سایر برندهای محبوب بپردازیم. پس اگر قصد خرید تلویزیون هایسنس را دارید، این مقاله می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

ویژگی های تلویزیون هایسنس

قبل از اینکه به مقایسه و بررسی ویژگی های تلویزیون هایسنس با سایر برندها بپردازیم بد نیست درباره این برند بیشتر بدانیم. برند هایسنس یکی از شرکت های نوپا در زمینه تولید لوازم خانگی (از سال 1969) است که دفتر مرکزی آن در تایوان واقع شده است، اما شعبات زیادی از این برند در کشورهایی مانند آمریکا و چین وجود دارد. اما نکته حائز اهمیت این است که کیفیت این محصولات که در هر کشوری تولید می شود باید کیفیتی برابر با سایر کشورها داشته باشد. این موضوع در برندهای دیگر مانند سامسونگ، ال جی، سونی و ... وجود دارد.
تلویزیون های تولید شده توسط این برند به دلیل رقابت با برندهای مطرح دیگر فناوری های خاص خود را دارند، برخی از این فناوری ها Dual Cell هستند که در اصل توسط شرکت بو تولید می شود اما هایسنس این فناوری را از این شرکت خریداری کرده است. این فناوری برای رقابت با برندها در زمینه صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. همچنین از برخی فناوری های جدید دیگر مانند Edge و Direct بسته به مدل تلویزیون استفاده می کند. یکی از ویژگی های تلویزیون هایسنس  صفحه نمایش آن هاست. برای تولید صفحه نمایش تلویزیون هایسنس در برخی مدل ها از فناوری LED استفاده می شود. تلویزیون های هایسنس با فناوری Dual Cell در مدل های ULED XD مخفی شده اند و جزو بهترین مدل های این برند هستند.

سایت پیشنهادی جهت تعمیر تلویزیون: https://shahab-tv.ir/ 
 

مقایسه زاویه دید تلویزیون هایسنس با سایر برندها

نوع صفحه نمایش تلویزیون هایسنس VA می باشد و در این مدل پیکسل ها به صورت عمودی چیده شده اند. در این صفحه نمایش نور به میزان بیشتری به صفحه نمایش خواهد رسید که می توان گفت تاثیر مثبتی بر کنتراست و روشنایی دارد اما نکته منفی کاهش کیفیت در اطراف و کناره های نمایشگر است. به همین دلیل تلویزیون هایسنس نسبت به سایر رقبا زاویه دید کمتری دارد.

استفاده از ویژگی MEMC در تلویزیون هایسنس

یکی از ویژگی های تلویزیون هایسنس، ویژگی Motion Estimation Motion Compensation است که به اختصار MEMC نامیده می شود، برای استفاده از تلویزیون برای بازی های رایانه ای در نظر گرفته شده است. داده ها در این ویژگی به صورت لحظه ای از منبع دریافت می شوند و سپس با سرعت بسیار بالایی پردازش می شوند و به صفحه نمایش می رسند. این موضوع باعث می شود تا نرخ تازه سازی تصاویر با سرعت بسیار بالاتری انجام شود که نتیجه آن ایجاد تصاویر بسیار روان و شفاف است که تاثیر بسیار مثبتی بر روی بازی های رایانه ای دارد و می تواند رقابت تنگاتنگی با سایر رقبا داشته باشد.

استفاده از تکنولوژی نور لیزر

یکی دیگر از ویژگی های تلویزیون هایسنس  استفاده از تکنولوژی DLP یا لیزر روشنایی که در تعدادی از برندهای تلویزیون نیز استفاده می شود، است. این تکنولوژی باعث می شود نور مستقیما حرکت کند و برخلاف نور ال ای دی که در طول مسیر مقداری از انرژی خود را از دست می دهد. این نوع نورپردازی این مشکل را ندارد و باعث می شود دقت نور و تصاویر رنگی نمایشگر دقیقاً همان چیزی باشد که انتظار می رود. تلویزیون هایسنس در برخی از مدل های خود از این فناوری استفاده کرده است که با استفاده از DLP می تواند برتری خود را نسبت به سایر رقبا نشان دهد.
 
 
از دیگر ویژگی های تلویزیون هایسنس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • استفاده از صفحه نمایش 4K یا Full HD
  • استفاده از پردازنده دو هسته ای و چهار هسته ای در تلویزیون هوشمند هایسنس
  • فناوری Time Shift که با استفاده از آن می توانید برخی از سکانس های قبلی را همزمان در حین ضبط تصاویر تماشا کنید.
  • استفاده از سیستم عامل اندروید و VidaaU به منظور دسترسی کامل به اپلیکیشن ها و برنامه ها و همچنین ایجاد محیط کاربری دلپذیر
  • دارا بودن فناوری دالبی دیجیتال با توان خروجی 20 وات در سیستم صوتی تلویزیون هایسنس
استفاده از پورت ها و اتصالات مانند USB، HDMI، Composite، Component، LAN و...
  • فناوری رنگ خالص در تلویزیون های هایسنس فول اچ دی
  • و...
نتیجه گیری نهایی
با توجه به نکات ذکر شده درباره ویژگی های تلویزیون هایسنس می توان گفت که خرید تلویزیون هایسنس یکی از بهترین گزینه ها برای مشتریانی است که قصد خرید تلویزیون با قیمت مناسب داشته باشند. نکته مثبت این برند بهره مندی از امکانات مدرن است و امروزه با توجه به تکنولوژی ها استفاده شده در این تلویزیون را می توان آن را یک رقیب سرسخت در بین سایر برندها دانست.  
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.